Katarzyna Makarewicz-Lovell
Kierownik Centrum Szkoleniowego
Numer telefonu:
tel. 603 882 371
Szkolenie „Biało czerwone jest moje serce” to kompleksowa propozycja dla nauczycieli
przedszkoli i szkół- łączy wartościowe treści z nowoczesnymi metodami, wspiera rozwój
postaw obywatelskich i patriotycznych wśród dzieci oraz wpisuje się w aktualne priorytety
MEN. Zajęcia skonstruowane są w oparciu o praktyczne, angażujące formy edukacyjne,
wspierające ocenianie kształtujące i poczucie sprawczości dzieci i uczniów.
Optymalny czas trwania:
Autork:
Szkolenie to dostarcza nauczycielom praktycznych narzędzi i inspiracji do prowadzenia
ciekawych zajęć ruchowych w przedszkolu i szkole. Uczestnicy opuszczą zajęcia z gotowymi
pomysłami na zabawy, które rozruszają każdą z grup i sprawią, że aktywność fizyczna z
wykorzystaniem drobnych, łatwych i tanich rekwizytów stanie się naturalnym elementem
dnia. Dzięki połączeniu ruchu z muzyką i kreatywnymi zadaniami, uczestnicy poznają
metody wzmacniające radość z aktywności ruchowej- wskazanej w tym roku w priorytetach
MEN.
Optymalny czas trwania:
Autorka:
To szkolenie, które łączy edukację kulturową, obywatelską i społeczną z twórczą zabawą i
radością przygotowań świątecznych. Dzięki praktycznym narzędziom uczestnicy będą mogli
stworzyć w swoich placówkach niepowtarzalną atmosferę, w której każdy poczuje się
częścią większej wspólnoty. Szkolenie koncentruje się na twórczym i aktywnym
kształtowaniu tożsamości kulturowej dzieci poprzez celebrowanie różnych polskich tradycji
świątecznych i integrację wielopokoleniową.
Optymalny czas trwania:
Autorki:
Szkolenie ma na celu wyposażenie nauczycieli w zestaw metod integracyjnych, gier i zabaw, które w atrakcyjny sposób zachęcą do codziennej aktywności ruchowej. Uczestnicy dowiedzą się jak poprzez tańce, konkursy i zabawy sportowe wspierać zdrowy styl życia i wdrażać pozytywne nawyki prozdrowotne.
„Aktywny dzieciak” to szkolenie pełne praktycznych pomysłów, które można wdrażać natychmiast, niezależnie od pogody, dostępności przestrzeni czy wieku uczestników. Łączy ruch, muzykę i elementy rywalizacji w taki sposób, aby dzieci odczuwały satysfakcję i radość z uczestniczenia w aktywności fizycznej.
Optymalny czas trwania:
Autorka:
Szkolenie zgodne z priorytetem MEN dotyczącym wspierania aktywności poznawczej i poczucia sprawczości oraz kształtowania kompetencji społecznych poprzez metody aktywne. Zajęcia ukazują, jak w twórczy i atrakcyjny sposób łączyć ruch, muzykę i aktywne metody pracy w oparciu o materiały związane z czterema porami roku. Dzięki gotowym scenariuszom i repertuarowi uczestnicy będą mogli prowadzić zajęcia, które rozbudzą ciekawość świata, rozwiną zdolności muzyczne i ruchowe, wzmocnią umiejętności współpracy w grupie.
Optymalny czas trwania:
Autorki:
Klasyczne Love to szkolenie, które pozwala nauczycielom odkryć moc muzyki klasycznej w pracy wychowawczej i terapeutycznej. Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania „klasyki” w nauce dzieci wrażliwości, twórczej ekspresji i radości wspólnego działania, aby wspierać ich rozwój emocjonalny, poznawczy, społeczny i kulturowy. Nauczyciele i dzieci będą nucić wykorzystane w szkoleniu melodie przez wiele dni.
Optymalny czas trwania:
Autorka:
Klasyczne Love to szkolenie, które pozwala nauczycielom odkryć moc muzyki klasycznej w pracy wychowawczej i terapeutycznej. Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania „klasyki” w nauce dzieci wrażliwości, twórczej ekspresji i radości wspólnego działania, aby wspierać ich rozwój emocjonalny, poznawczy, społeczny i kulturowy. Nauczyciele i dzieci będą nucić wykorzystane w szkoleniu melodie przez wiele dni.
Cel główny warsztatów
Rozwijanie kreatywności, wrażliwości emocjonalnej i estetycznej dzieci poprzez kontakt z
muzyką, bajką i filmem oraz kształtowanie umiejętności twórczego działania w zakresie
muzyki, ruchu i plastyki.
Treści warsztatów
Optymalny czas trwania:
Autorka:
Rozbudzenie zainteresowania tematyką empatii i porozumienia bez przemocy wg M. Rosenberga (NVC),rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, uczuć i potrzeb, kształtowanie wrażliwości. Rozbudzanie motywacji uczestników do dalszego samokształcenia. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają nowe zabawy o charakterze integracyjnym i wzmacniającym więzi w grupie a także gry przy użyciu kart uczuć i potrzeb, mające za zadanie określenie emocji i potrzeb w danej sytuacji.
Optymalny czas trwania:
Autorka:
Celem warsztatu są odpowiedzi na następujące pytania pedagogów:
W co nowego bawić się z trzy i czterolatkami i pięciolatkami? Jak przygotować młodsze dzieci do akademii? W jaki sposób muzykować z maluchami w ciągu całego roku?
W programie:
Osoby biorące udział w warsztatach nie muszą posiadać wykształcenia muzycznego i umiejętności gry na instrumencie.
Pracownicy żłobków, przedszkoli i szkół wzbogacą swój warsztat metodyczny o aktywne i twórcze metody wykorzystania muzyki i plastyki w praktyce pedagogicznej. Poznają duży wybór propozycji kreatywnych form wykorzystania rekwizytów w pracy z dziećmi, metody integracyjne, gry i zabawy muzyczno- ruchowe, tańce, piosenki i wierszyki na cztery pory roku, ćwiczenia rozluźniające i relaksacyjne, gry przy muzyce rozwijające umiejętność koncentracji uwagi, słuchania muzyki, kształtujące poczucie rytmu.
Optymalny czas trwania:
Autorki:
Wzbudzanie zainteresowań sztuką. Kształcenie umiejętności jej odbioru i tworzenia w zakresie aktywności muzycznej i plastycznej. W programie kreatywne opracowanie tańców i zabaw do muzyki z musicali, filmów i bajek (np.: „Anastasia” , „Smerfy”, „Grease”, „Vabank”). Przedstawienie instrumentacji do muzyki z filmów ( partytury m.in. do „Poszukiwaczy zaginionej Arki”, „Piratów z Karaibów”, „River Kwai”). Działania uczestników warsztatów o charakterze ruchowym, intelektualnym, plastycznym (rekwizyty do zabaw).
Rozwijanie wrażliwości muzycznej i estetycznej i możliwość przeniesienia zdobytych umiejętności do pracy z dziećmi. Wykorzystanie instrumentów perkusyjnych i rozwijanie umiejętności posługiwania się partyturami w pracy z grupą. Poznanie nowych zabaw, tańców i partytur.
Optymalny czas trwania:
Autorki:
Podczas szkolenia przewidziano naukę piosenek i tańców integracyjnych, zabawy muzyczno-ruchowych na siedząco, zabawy z rekwizytami, prace plastyczne oraz gry dydaktyczne. Dużym walorem zawartych w nim metod jest ukryty proces adaptacji dzieci w grupie, przedszkolnej lub szkolnej.
Wiele zabaw i tańców można wykorzystać także w ciągu całego roku szkolnego, podczas pracy codziennej, jak również w czasie uroczystości i spotkań wielopokoleniowych.
Rozwój umiejętności aktywnego słuchania muzyki klasycznej, samodzielnego tworzenia tańców i partytur na proste instrumenty perkusyjne i rekwizyty. Wzbogacenie warsztatu metodycznego uczestników o aktywne i twórcze metody wykorzystania prostych rekwizytów w pracy z grupą, ukazanie możliwości wykorzystania muzyki klasycznej w tańcu, zabawie i działaniach plastycznych. Rozwój umiejętności muzycznych i plastycznych odbiorców.
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych.
Autorka:
Inspiracją do powstania warsztatów była potrzeba pedagogów przedszkoli i szkół odświeżenia nagrań Klanzy z początku jej działalności takich jak „Samolot:, „Ciasto”, Sip-Simon”…
Uczestnicy nie tylko przypomną sobie największe hity Klanzy, ale zobaczą je również w „nowej odsłonie”.
Zimowa tematyka zabaw i tańców i działań plastycznych pozwolą na przygotowanie niepowtarzalnych zajęć, prezentów i dekoracji a także do przeprowadzenia spotkań świątecznych dla dzieci i ich rodzin.
Uczestnik pozna metody jak atrakcyjnie i w niekonwencjonalny sposób poprowadzić zajęcia w szkole i w przedszkolu. Wzbogaci i poszerzy swój warsztat o nowe pomysły w pracy z dziećmi. Zdobędzie nagrania największych przebojów KLANZY.
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorka:
Zapoznanie i wyposażenie nauczycieli przedszkoli i szkół, organizatorów zajęć pozalekcyjnych, opiekunów kolonii w umiejętność zorganizowania imprez, przygotowania scenariuszy, dekoracji i poczęstunku, przeprowadzenia zajęć na świeżym powietrzu, w sali lekcyjnej, boisku czy świetlicy. W programie metody pedagogiki zabawy: metody na zapoznanie i integrację grupy, na poznanie imion, tańce integracyjne, konkursy, zabawy ruchowe, zabawy muzyczno- ruchowe, działania plastyczno- techniczne, poznanie prostych „sztuczek” tworzenia dobrego nastroju.
Rozbudzanie chęci do doskonalenia, zdobywania nowych umiejętności oraz dokonywania pozytywnych zmian w środowisku zawodowym;
Rozwijanie umiejętności i kompetencji organizacji imprez dla małych i dużych grup,
Odczucie i wzmocnienie własnego potencjału. Wzbogacenie doświadczeń plastycznych i technicznych
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorka:
Rozwijanie aktywności muzycznej i plastycznej ( tańce, zabawy muzyczno-ruchowe,
przygotowywanie rekwizytów ), wspólna radość z gry na instrumentach perkusyjnych. W czasie spotkania nauczyciele przedszokli i szkół poznają zabawy integracyjne i literackie, zabawy plastyczne na każdą porę roku, rozwiną wrażliwości muzyczną i będą mieli możliwości zaprezentowania własnych pomysłów. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają m.in. 10 nowych tańców i zabaw muzyczno-ruchowych oraz 8 partytur na instrumenty perkusyjne.
Uczestnicy poznają nowe tańce i zabawy w oparciu o muzykę dostosowaną do 4 pór roku, rozwiną umiejętności wykorzystania partytur („Walc kwiatów”, „Marsz Perski”) w codziennej pracy, wyposażą wychowanków w nowe umiejętności muzyczne, docenią wspólne działania. Uczestnicy otrzymają opis metod oraz listę utworów, wykorzystanych na warsztatach.
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorki:
Warsztaty wykorzystują proste i krótkie utwory z muzyki klasycznej. Zawierają naukę kilkunastu tańców i zabaw muzyczno-ruchowych a także grę na instrumentach perkusyjnych (nowe partytury). Na treść warsztatów składają się między innymi elementy pedagogiki muzycznej wg C.Orffa i aktywnego słuchania muzyki wg B.Strauss. Uczestnicy warsztatów dowiadują się na czym polegają najważniejsze elementy tych metod. Zaletą programu jest wykorzystanie prostych rekwizytów (sznurki, pudełka tekturowe, apaszki).
Wzbogacenie warsztatu metodycznego uczestników o aktywne i twórcze metody wykorzystania rekwizytów w pracy z grupą, ukazanie możliwości muzyki klasycznej w tańcu, zabawie i działaniach plastycznych. Rozwój umiejętności aktywnego słuchania muzyki, samodzielnego tworzeni tańców i partytur na proste instrumenty perkusyjne i rekwizyty.
Program jest kontynuacją warsztatów „Od butelki do guzika, czyli wesoła muzyka”. Nie tworzy jednak nierozerwalnej całości. Mogą wziąć w nim udział osoby, które nie uczestniczyły w części I.
Osoby biorące udział w warsztatach nie muszą posiadać wykształcenia muzycznego i umiejętności gry na instrumencie.
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych.
Autorki:
Rozbudzenie zainteresowania tematyką empatii i porozumienia bez przemocy wg M. Rosenberga (NVC),rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, uczuć i potrzeb, kształtowanie wrażliwości. Rozbudzanie motywacji uczestników do dalszego samokształcenia. W trakcie warsztatów uczestnicy poznają nowe zabawy o charakterze integracyjnym i wzmacniającym więzi w grupie a także gry przy użyciu kart uczuć i potrzeb, mające za zadanie określenie emocji i potrzeb w danej sytuacji.
Uczestnicy:
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorka:
Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników ( nauczycieli przedszkoli i szkół) z nowymi piosenkami zimowymi i świątecznymi. W programie zaprezentowane zostaną ciekawe opracowania ruchowe i instrumentalne kolęd i znanych melodii, które wzbogacone zostaną barwnymi rekwizytami, metodami plastycznymi i technicznymi.
Uczestnik spotkania odczuje w bezpośredni sposób efekty działania metody KLANZY i jej wpływ na własne samopoczucie oraz atmosferę pracy w grupie; doświadczy satysfakcji płynącej ze współpracy z grupą i w grupie oraz możliwości wymiany doświadczeń, dokona ocena możliwości zastosowania poznanych metod do własnej pracy; otrzyma zachętę i inspirację do dalszego rozwoju własnego; wzmocni poczucie wartości tkwiącego w nim potencjału.
Dla jego pracy zawodowej pozna różnorodne zabawy do wykorzystania na świeżym powietrzu i w sali lekcyjnej, świetlicy, pozna sposoby wykorzystania różnorodnych zabaw i tańców w różnych sytuacjach, pozna sposoby wykorzystania do prac plastycznych różnorodnych, tanich materiałów wtórnych. Będzie umiał tworzyć scenariusze z wykorzystaniem poznanego materiału na potrzeby dzieci i innych uczestników.
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorka:
Warsztaty muzyczno- ruchowe z rekwizytami, bardzo dobry i przystępny materiał umuzykalniający dla dzieci.
Odbiorcy: nauczyciele przedszkoli, klas 1-3, świetlicy, animatorzy kultury
Optymalny czas trwania – 8 godzin dydaktycznych
Autorka: